Hadirkan Diri ke

Friday, April 18, 2014

WOMEN FITNESS DAERAH KUANTAN

KUANTAN, 8 APRIL 2014 - Seramai 47 peserta wanita telah mengambil bahagian di dalam program Bengkel Women Fitness Peringkat Daerah Kuantan 2014 dan Kelas Latihan Asas (KELAS) Senamrobik 2014 yang  berlangsung di Y-Centre, UTC Pahang baru-baru ini. Program women Fitness telah  dirasmikan Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri Pahang,  Haji Kamarulzaman Hassan Mansor.



Peserta-peserta yang hadir adalah di kalangan penjawat awam, penggerak-penggerak sukan serta individu yang berminat khususnya dalam usaha untuk membudayakan sukan sebagai satu cara hidup. Mereka didedahkan  dengan aerobik Hi-lo Dance, asas peralatan gimnasium dan ceramah nutrisi kesihatan

Sambutan yang diterima amat menggalakkan dan melepasi sasaran yang ditetapkan.Dietitian Gee berada disana untuk berkongsi ilmu dan membantu para peserta untuk kuruskan badan. Daripada kajian yang dilakukan menggunakan indeks jisim badan, didapati 84% peserta adalah terlebih berat dan obes. Statistik ini amat merisaukan.


Untuk makluman semua, negara Malaysia menduduki tempat pertama Orang gemuk paling ramai di Asia tenggara, no 6 di Asia. Dan merupakan penduduk paling banyak mengidap penyakit diabetes di asia tenggara dan no 10 di dunia. Jika keadaan tidak sihat ini tidak dibendung, apa akan jadi kepada taraf kesihatan rakyat Malaysia.



Bertemu lagi nanti di program Jom Kurus+Jom Fit bersama saya Dietitian Gee. Dapatkan berat badan ideal, anda akan lebih sihat, kelihatan lebih kacak dan cantik. Tentu sekali ramai di antara kita rindukan bentuk badan zaman remaja bukan ??? tak susah nak kurus percaya lah.

No comments:

Post a Comment

Share This