Hadirkan Diri ke

Thursday, March 6, 2014

12 Cara Mudah Kurangkan Perut Buncit




1) Cut Off 100 Kalori perday

Ini cara paling mudah kurangkan pengambilan 100kalori sehari. Anda akan hilang 12pound berat badan setahun. So apa susah tak perlu berdiet Cuma krangkan 1-2 cawan air manis, 1-2 senduk nasi, gantikan kueh mueh or goring pisang dgn buah. Mudah sahaja.

2) Membina jisim otot.

Bina Otot melalui latihan bebanan, anda bukan sahaja membakar lemak. Latihan bebanan juga meningkatkan kadar metabolisme anda kira-kira 15 peratus," kata Tim Davis , pengarah latihan peribadi di Peak Prestasi, gimnasium di New York City. Beliau mencadangkan 45 - 50 minit persesi 3x seminggu.

3) Tak nak Lemak…Mudah Elakkan Lemak

Salah satu cara paling berkesan untuk mehilangkan flabby diperut .. JOGGING . " Jogging 30-40minit 4 kali seminggu," Davis mencadangkan . “ Ini membakar banyak kalori," kata Davis. "Terbaik lakukan dua minit sprinting diikuti dengan berjalan kaki selama 60 saat , kemudian ulang dan ulang selama satu jam setengah . "

4) Good Foods for Good Body
Badan anda bijak, semua orang tahu manusia bijak – bila badan tidak menerima Nutrien yg sepatutnya, sekalipun anda menguyah Donut, Pizza, KFC anda akan tetap lapar, sehingga badan menerima Nutrien yg diperlukannya , Dr Oz berkata. So kerap mengambil buah-buahan , sayur-sayuran , ikan, tenusu rendah lemak, dan bijirin penuh utk mengelakkan kalori berlebihan , kata Keri Gans , RD, seorang jurucakap Persatuan Dietetik Amerika.

5) Mempunyai sarapan protein tinggi.

Elakkan bijirin manis seperti cococrunch, cornflake, starflake. Mereka mudah dicerna, anda akan lapar lagii. " Telur putihdadar adalah pilihan yang baik, " kata Louis Aronne , MD , seorang profesor klinikal perubatan di Weill Cornell Medical College dan pengarah program berat badan -kawalan di New York- Presbyterian Hospital di New York City. Atau anda boleh cuba plain yogurt dgn campuran buah buahan, atau susu yg dicampor oat.

6) Jangan Skip Waktu Makan

Jangan langkau waktu makan Anda akan lapar nanti dan mula makan tak ingat dunia, ini tabiat buruk yg menyumbang kegemukkan. Ambil hidangan kecil setiap 4 jam, ia bukan sahaja menyebabkan anda tidak kebuluran malah mengekalkan paras metabolism yg lebih tinggi.

7) Elakkan Tekanan

Kebanyakkan orang bila tertekan ia akan makan. Ini kerana badan anda yg bijak itu telah menklasifikasikan yg anda sedang menghadapi krisis. Oleh itu badan mula menyimpan lemak di usus dan perut. Elakkan tekanan, jika masih tertekan elakkan makanan ringan.

8) Tidor  6-8 jam sehari.

" Kurang tidur akan meningkatkan berat badan," kata Dr Aronne . "Apabila anda bosan , hormon yang merangsang selera makan meningkat, apabila berjaga badan mentafsirkan anda sedang bekerja dan perlukan makanan. Oleh itu tidor secukupnya 6-8jam setiap malam.

9) Hidup Lebih Aktif

Komputer, TV, permainan video, dan gadget menyebabkan kita terpaku duduk tak bergerak.  Untuk mengurangkan perut buncit anda , " Lakukan apa saja yg memerlukan anda bergerak, menyapu sampah, basuh kereta etc ," kata Olson. "Walaupun 10 minit boleh membantu. " Kajian menunjukkan bahawa anda boleh membakar sehingga 350 kalori sehari ( bersamaan makan tengah hari anda!) Dengan berjalan di sekeliling apabila anda berbual di telefon , mengetuk jari kaki anda apabila anda melayari web , melakukan squats apabila anda memberus gigi” tanpa sedar Lemak mengatakan bye bye Perut Buncit.  

10) Minum Air Masak Yang Banyak.

Apabila tubuh badan kita menerima sumber air yang banyak, keadaan itu akan mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Mendapatkan jumlah air yang banyak juga akan menjaminkan fungsi hempedu yang lebih efektif sewaktu proses pembuangan air berjalan dengan lancar.

11) Makan Perlahan-lahan.

Ketika menjamah makanan, kita tidak digalakkan makan dengan cepat kerana udara akan terkepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi perut buncit. Makanan yang tidak dikunyah sehingga kecil juga tidak dapat dicerna dengan sempurna yang seterusnya menyebabkan proses kembung perut berlaku.

12) Kurangkan Garam Dalam Makanan.

Terlalu banyak garam dalam proses diet akan menambah ekstrak sodium terhadap cairan dalam tubuh dan melambatkan mekanisme proses pengeluaran air dari sel badan. Akibatnya, perut akan menjadi kembung dengan gas-gas yang terbentuk. Lama kelamaan, perut buncit pun boleh berlaku.

No comments:

Post a Comment

Share This